Blog

3 lata za nami. Droga Askhenry i wyróżnienie na gali EB Stars.

Bartosz PiecuchBartosz Piecuch przez 31 października 2019 6 minut

Trudne dobrego początki…

Tak wyglądały rozmowy ze znajomymi i potencjalnymi Klientami 3 lata temu, kiedy na świat przyszedł Henry. Słyszeliśmy to w dziewięciu na dziesięć rozmowach. 

Nie było to wtedy łatwe… 

– Concierge dla pracowników? nie no … bez przesady. Ale wymyśliliście. 🙂 

– Nie jesteśmy usługą concierge – jesteśmy egalitarni . Skupiamy się na codziennych powtarzalnych zadaniach i wierzymy że każdy od stażysty po prezesa ma prawo mieć więcej życia w życiu.

– Przecież wszystko z Waszej listy mogę zrobić sam!

– Jasne, wszystko możesz zrobić sam – ale po co? Lubisz stać w korkach? W kolejkach? Lubisz czekać na infolinii? Obdzwaniać 20 punktów usługowych w poszukiwaniu terminu? My konsolidujemy zadania – jeżeli jedziemy gdzieś możemy załatwić Twoje sprawy przy okazji …

– No może i macie racje ale to nie chwyci. Ludzie nie ufają takim rozwiązaniom – przepraszam, ale nie zdecydujemy się na współpracę….

W 2019 roku nie mieliśmy już ani jednej takiej rozmowy.

A 17 października odebraliśmy razem z zespołem Askhenry wyróżnienie w kategorii Narzędzie wspierające employer branding! Wręczającemu Jackowi Krajewskiemu i całemu jury konkursu EBstars (link – https://employerbrandingstars.pl), którego skład napawa nas dodatkową dumą – Dziękujemy!

Nasi Klienci – odważni innowatorzy. 

Wracając do naszych początków. Dostaliśmy to wyróżnienie dzięki osobom z działów HR lub zarządów, tych z 1/10 spotkań które wyglądały mniej więcej tak:

– w AskHenry możemy załatwiać sprawy codzienne za Waszych pracowników i …. 

– dobra, nie musisz więcej mówić – wiem o co chodzi, jeśli to rzeczywiście tak działa to chcemy. Macie okres testowy?

– Mamy. 🙂

– To działamy!

To dzięki osobom z Yieldbird, Audioteka, Benefit Systems, Nationale Nederlanden, Unilever, Red Bull, Wierzbowski Eversheds Sutherland, Bee Talents jesteśmy tu gdzie jesteśmy. Specjalne podziękowania za zaufanie we wczesnej fazie dla Marcin Ekiert, Marcin Beme, Aleksandra Paszkiewicz, Aleksandra Pszczoła.

Jesteśmy Wam wdzięczni za zaufanie, cierpliwość, feedback, wsparcie i wszystkie Wasze entuzjastyczne opinie. Budujecie AskHenry razem z nami. To dzięki Waszym decyzjom o testach naszej usługi, dzisiaj obsługujemy kilka tysięcy pracowników miesięcznie, a dziennie oszczędzamy już 300 Waszych godzin. Powtórzę, 300, godzin, DZIENNIE.

Jedyna pewna rzecz to zmiana? Rynek pracy i jego wyzwania.

Przez te 3 lata my też poznajemy AskHenry lepiej. Zmienia się to w jaki sposób myślimy i mówimy o tym co dostarczamy, o naszej unikalnej propozycji wartości. 

Rynek pracy dynamicznie ewoluuje, zmieniamy się jako społeczeństwo. 

Pomagając codziennie setkom osób, jesteśmy blisko tych zmian. Obserwujemy z jakimi bólami i wyzwaniami mierzą się zarówno pracownicy, jak i pracodawcy. 

Dlatego pozwolę sobie na kilka przemyśleń AD2019 w AskHenry. 

* Czas jest największą wartością dla każdego z nas. Nasz własny czas.

* Czas jest podstawą relacji pracownik pracodawca. Decydując się na zatrudnienie, 

de facto kupujemy jego czas+umiejętności+osobowość. Po to żeby wykonać określone zadania. Jako pracownicy sprzedajemy nasz czas, jeśli sprzedajemy go za dużo robimy to kosztem życia prywatnego.

* Komfortowe proporcje pomiędzy czasem prywatnym a czasem w pracy zależą od nas samych, naszej sytuacji rodzinnej, wieku i tego co chcemy osiągnąć w jednym albo drugim obszarze. Worklife balance dla każdego może znaczyć coś innego.

* Proporcje zaburzone przez przez dłuższy czas działają na niekorzyść naszego życia prywatnego,  zaczynamy szukać alternatywnych rozwiązań 

* Praca zdalna, elastyczne godziny pracy, freelance, własna firma, zmiana pracy ze względu na lokalizację, przedszkole blisko domu/pracy – u podstaw tych wszystkich ważnych tematów leży brak czasu.

* Czynności codzienne, których nie lubimy lub nie umiemy dobrze wykonać sami, zabierają nam dużo czasu. Dosłownie i w naszych głowach, gdy o nich myślimy. Spychane na później są źródłem frustracji, 

* Problem z brakiem czasu często nie wynika z pracy tylko z nas samych – na ile potrafimy określić i utrzymać proporcje czasu, na ile jesteśmy efektywni, jak określamy priorytety ( cały czas staram się sam sobie pomóc w tym obszarze:) jeśli też szukacie inspiracji i zmiany to polecam Wam książki:

  • “Deep Work” Cal Newport
  • “4 disciplines of execution” Sean Covey
  • “Atomic Habbits” James Clear

A czy taki start-up ma sens?

„Czy taki model istnieje gdzieś indziej na świecie? czy istnieje w USA?”.

To na pewno jest pytanie które warto sobie zadać. 

Jeśli odpowiedź brzmi „nie”, a cały czas mocno wierzysz, że Twój pomysł może zmienić życie ludzi na plus – działaj mimo to.

Mamy dużą satysfakcję z tego że tworzymy w Polsce całkowicie nowy model. Coraz więcej ciekawych modeli biznesowych ma swój start w Polsce.

Jak przeskoczyć przepaść ?

Wg Geoffrey A. Moore w „Przeskoczyć przepaść” wśród osób, którym będziesz opowiadał o swojej usłudze jest 2,5% innowatorów. To oznacza że 1/400 spotkań najprawdopodobniej skończy się sukcesem. Nie odpuszczaj przy 50-stym. 🙂

Jeśli chcesz znaleźć innowatorów szybciej, zacznij od branży w której występują w dużej ilości. Marcin Beme Marcin Ekiert – dzięki za zaufanie!

Niby oczywiste – ale warto zgłaszać się do konkursów branżowych. Masz szansę pokazać się innowatorem bez pracochłonnego outbound-u. W 2017 roku nasz sprawomat na infoshare wywołał duże zainteresowanie. Ucieszyło nas to i …skupiliśmy się na pracy nad usługą, prawie totalnie porzucając konkursy, konferencje. Błąd, naprawimy. 🙂

Czas gra na Twoją korzyść. Bądź cierpliwy. 

Tak, powtórzę, tutaj czas gra na Twoją korzyść. 🙂

Jeśli znajdujesz innowatorów którzy korzystają z Twojej usługi, pojawiają się nowi i nie rezygnują to najprawdopodobniej jesteś na dobrej drodze. 

Nie da się przeskoczyć etapu innowatorów i przejść do kolejnych grup docelowych. Innowatorzy i early adopters są podstawą zaufania kolejnych grup. 

Trudne dla mnie słowo na C – cierpliwość. 

Team jest najważniejszy

Bez Marcina Pietrasa, Norberta Szmita i Bartka Rominieckiego nie byłoby dziś AskHenry, a wyróżnienie na HRcamp to jedna z wielu rzeczy które zawdzięczamy Tobie, Artur Deninis. 

Jest nas już ponad 30 osób i każdemu z Was dziękuje za czas, umiejętności, osobowość i serce włożone w budowanie Askhenry! 🙂

Bartosz Piecuch
Bartosz Piecuch

Co-founder & CEO w Askhenry

Szukasz ciekawej pracy? Dołącz do nas!

Twórz razem z nami firmę, która ma ambicję zmienić rynek benefitów pracowniczych. W AskHenry oszczędzamy czas naszym Klientom. Nie tylko dostarczamy Im świetną usługę, ale przede wszystkim - uśmiech i czas wolny po pracy ;-)

  • Znajdź Henryka w social media
Wyróżnienie
EBStars